Egzersiz mazeretlerini senin için kontrol ettim

Olay spor yapmak için mazeret üretmeye gelince gökyüzü sınırımız olabiliyor. En meşhur mazaretleri ve acı gerçekleri yazdım…

Mazeretlerimiz

Çok yorgunum.
Bütün gün çalıştım.
Yoğunum.
Çok stresliyim.
Çok pahalı ya da uygun değil.
Yağmur yağıyor, hava soğuk.
Enerjim yok.
Sonuçları göremiyorum.
Çok şişmanım.
Zamanım yok.
Haftaya başlayacağım.

İlgini çekebilir…
‘Fit’ ne anlama geliyor?

Acı gerçekler

Mazeret yaratmak kolaydır ve her türlü davranışını haklı çıkarmak için kullanabilirsin.
Benim favorim tüm bahanelerin anası olan ‘zamanım yok’. Herkes bir şeylerle meşgul. Ama meşgul olmak aktif ve sağlıklı olduğumuz anlamına gelmiyor.  Egzersiz yapmak için zaman bulamazsın, asla da bulamayacaksın. Sadece zaman kazanabilirsin. Eğer kendine karşı çok dürüstsen zamanım yok yerine ‘daha önemli olduğunu düşündüğüm başka bir şey yapmayı tercih ediyorum’ de. Bakalım nasıl hissedeceksin? Zamanını iyi kullanmak istiyorsan, neyin önemli olduğunu bilmeli ve elinden geleni yapmalısın.

Egzersizini küçük zaman dilimlerine bölebilirsin.

Günde 30 dakikanı egzersiz için ayıramıyorsan, bir günde 3 tane 10 dakikanı ayır. Mesela sabah işe giderken ilk 10 dakika, öğlen tatilinde ikinci 10 dakika ve iş bitiminde son 10 dakika şeklinde. Günlük 30 dakikalık egzersizini yaptın bile.

Sadece başla.

Mazeretlerini bir kenara koy ve 10ar dakikalık yürüyüşlerle hemen bugün başla. Bu 10 dakikaları ajandana yazarak önemli olduklarını vurgulaman bunları tamamlamanı sağlar.
Zaman kazanman için küçük bir tüyo; Acele olmayan işlerini ertele, devredebileceklerini başkasına ver, önemsiz ve gereksiz olanları da unut gitsin. 🙂

Spor seni sağlıklı ve mutlu yapar ❤ FRAPANY

 

Yorum bırakın